maj 20, 2015

Chefen.

Jag sitter på centralen i Stockholm. Min nuvarande chef har precis släppt av mig och om en timme kommer den som förmodligen ska bli min nya chef. Vi ska gå på rosévinsprovning. Hennes förslag, för att bounda. Jag är ganska neutral inför det. Å ena sidan gillar jag min nuvarande chef, å andra sidan gillar jag rosévin.

Vi har suttit i utvecklingsmöte hela dagen, jag och min nuvarande chef. Vi har pratat systemfrågor och utvecklingsfrågor och framtidsfrågor. Och lite om våra respektive. Han har ett åskmoln hemma hos sig, jag har ett regnmoln hemma hos mig. Sedan upptäckte vi att vi har en gemensam oväntad hjälte i Jack Reacher. Jag tror att vi har boundat lite idag, jag och han. Det är synd att han inte bjöd på rosévin samtidigt. Det är även synd att han förmodligen inte kommer vara min chef i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar