maj 09, 2015

Lördag.

Jag vaknar tidigt av att kaffedoften hänger i luften, letar sig in genom rummen och hovrar ovan min säng. Kittlar min näsa och alla min sinnen. Smygande steg från hallen och Kim visar sig i dörröppningen, en mugg i varje hand. Vi vaknar långsamt under samma täcke.

Det är pappahelg och Adrian är inte hemma. Vi lånar en bil och ger oss ut. Solen skiner och vi skippar motorvägen och åker slingrande vägar genom skogen och förbi sjöar. Det är fint. Kim har bestämt träff med en gammal mysfarbror som råkar ha en retro cykelram i sin ägo. När vi lämnar den gamla mysfarbrorn är cykelramen i vår ägo istället.

Vi åker vidare, hittar ett köpcenter och jag blir hungrig på mat och skor. Jag är medveten om att det finns en orimlighet i hur ofta jag köper skor. Jag vet det och jag bryr mig ej. Vi styr hemåt. Kokar kaffe och värmer bullar från frysen. Jag säger att jag vill sova middag, Kim säger att han vill inspektera sin cykelram. Jag kan inte sova och skriver det här istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar