maj 23, 2015

Om att bli kär igen.

Jag ska dejta min snubbe ikväll. Jag tänker att det kan vara ett sätt att ta oss ur den här svackan vi är i, som vi har fastnat i. Att komma upp, komma ut. Sitta mittemot varandra och se varandra i ögonen, inte ner i våra telefoner. Prata om saker vi vill göra i framtiden, tillsammans. Inte om våra jobb. Dricka rött vin och känna hur berusningen virvlar genom kroppen, blandas med förälskelsens fladder i maggropen.

Jag har ju uppenbarligen rätt höga förväntningar på den här kvällen, ja.

Men jag tänker att höga förväntningar också är fint, på sitt sätt. Det vittnar ju om att jag vill. För det gör jag verkligen, jag vill känna det där fladdret i magen igen. Så om en liten stund ska jag duscha länge, bli mjuk och varm i kroppen, vårda den med doftande lotioner. Ta på strumpbyxor och en klänning och höga klackar. Ta min man i handen och bli kär, om och om och om igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar