maj 18, 2015

Sex och kärlek.

Vi står inne på hennes lilla kontor, dörren är stängd och vi pratar med viskande röster.
- En kompis berättade häromdagen att hon och hennes kille ligger i snitt tre gånger om dagen, säger hon.
- Tre gånger om dagen? Oj, säger jag.
Vi är tysta. Funderar, smälter.
- Men orkar man ens det? säger jag sen. Vi är ju vuxna nu. Det var ju annat när man var sexton och nykär.

Det är jag och Lollo som pratar. Om sex. Jag har just sagt att jag och Kim haft den längsta perioden någonsin utan sex. Tre veckor. Han har inte mått bra och sexlusten är lika med noll. Och jag blir orolig, för jag har ett gammalt förhållande i ryggen där min obefintliga sexlust betydde att jag inte längre älskade. Men jag tänker att det är annorlunda nu, att allt är annorlunda nu. Att sex och kärlek inte ens är i närheten av samma sak.

1 kommentar:

  1. Nä vännen. Så är det ju verkligen. Sex är inte samma som kärlek även om de två hör ihop. Det är inte lätt och ibland får man verkligen anstränga sig för att hitta tillbaka. Men finns bara kärleken i grunden löser det sig ofta.
    Det kommer lösa sig.

    Kram

    SvaraRadera