juli 15, 2015

Mmm, mat. Mmm, kaka. Mmm, glass.

Det är inte bara guld och gröna skogar och regnbågar och rosa sockervadd att ha sommar och semester. En rätt stor nackdel är att sommaren påverkar min vikt på ett ytterst tråkigt vis. Förstå mig rätt, jag skulle välja att vara mullig och mätt framför trådsmal och hungrig alla dagar i veckan.

Fast nu har det liksom hänt nåt. Jag har haft semester i en kvart och har redan tappat allt vad rutiner heter. Åt exempelvis precis ett halvt paket ballerinakakor till lunch. Och vi fikar stup i kvarten och jag dricker vin och vi har alltid glass i frysen och det är fan farligt, det här. Jag känner mig tung. Vilket kanske är en sanning med modifikation, för jag kan ju max ha hunnit gå upp ett eller två eller tre kilo. Samtidigt vill jag ha mer. Mer mat, mer kaka, mer glass. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar