juli 12, 2015

Söndag.

Vaknar vid perfekt söndagstid, strax innan nio. Utvilad, men fortfarande med förmiddagen kvar. Gör kaffe, fyller en skål med fet vaniljyoghurt, müsli och färska blåbär och jordgubbar. Sveper en lång kofta över nattlinnet och tar med frukosten ut på balkongen, läser ut Miss Peregrines hem för besynnerliga barn. Det var en bra bok. Konstig, men bra.

Kim vaknar och gör mig sällskap på balkongen. Vi klär på oss. Långsamt, utan brådska. Tar en stilla promenad, åker och handlar, fyller på gasolen i grillen. Slänger ner torsk, färskpotatis, purjolök, citron, körsbärstomat och persilja i ett par foliepaket och lägger på grillen. 

Jag köper ett nytt nagellack. Det heter Sunday Funday. Det är alldeles för grällt, men jag orkar inte ta bort det och måla nytt. Jag kan vara rosa ett tag, det kan ju vara fint. Och om ett par timmar kommer Adrian hem från sin pappahelg. Jag förekommer ju hellre än förekoms och nu är det semester och ledighet och mindre strama regler, så jag har köpt hem kalaspuffar och jordgubbskräm och förberett för glass och pannkakor till middag.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar