juli 14, 2015

Tror jag skulle platsa bland gastar och demoner i Mariefred.

Semesterdag nummer två är avklarad och herremingud, vad trött jag är. Jag har hängt med mitt barn idag, bara han och jag. Vi drog till Mariefred och spanade in slottet och åt på Slottspaviljongen och strosade runt med varsin mjukglass i handen, men kanske viktigaste av allt gick vi Pax-vandringen. Vi har läst de fyra böckerna som hittills kommit ut i ungdomsserien Pax och både han och jag har älskat varenda sida. Så häftig grej att platserna i böckerna är riktiga ställen. Älskar dessutom mysfaktorn i Mariefred, med alla gamla små hus och slott och kyrkor. Så lätt att tänka sig att de spöken och varulvar som vi läst om i böckerna faktiskt skulle kunna finnas på riktigt. 

Iallafall. Nu ligger jag på sängen och har ont i fötterna. Adrian står i duschen och så fort han har gått och lagt sig tänker jag göra detsamma. Funderar starkt på om Mariefred skulle kunna vara ett alternativ till att flytta till Stockholm. Gulligt, bra pendlingsavstånd och husen kostar massa mindre pengar. Mhm, tål att tänkas på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar