augusti 10, 2015

Be still, det är bara augusti.

Jag har nyårsfeeling och lovar förändringar hit och dit. Till exempel ska jag inte äta godis i augusti (har jag inte gjort heller) eller dricka vin (det löftet bröt jag i fredags) och så ska jag motionera minst trettio minuter om dagen (dammsuga är också motion, right?). Det blev just trettio minuter för att en timme känns som väldigt lång tid när jag efter middag, hemmaplock och barnläggning ligger i soffan och vill vägra gå upp. Och en halvtimme blir ju alltid minst fyrtiofem minuter när man är igång. Så jag vinner dubbelt upp på det löftet.

Mitt bästa löfte är det om att jag ska bli bättre på att vara spontan och tillgänglig för mina vänner. Tänker att jag kanske till och med ska bli den som hör av mig först ibland. Så idag har jag gjort planer för tisdagskvällen och torsdagskvällen och sen fick jag lite panik, för herregud jag kan ju inte ha planer för alla vardagskvällar den här veckan. Jag vet, jag är en tant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar