augusti 11, 2015

Saker jag borde jobba på.

Igår kväll tänkte jag att jag vill vara en sån som går upp tidigt på morgonen, dricker kaffe och läser tidningen långsamt. Dammar nån hylla och piffar kuddarna och vattnar blommorna innan jag går till jobbet. I morse gick jag upp klockan sex och stod i duschen trettio minuter och tänkte aldrig mer. Däremot hann jag lägga lite mer kärlek på make up och hår. Vilket blev totalt ogjort när det började regna när jag gick till jobbet.

Jaja. Jag når för övrigt nya insikter om mig själv idag. Jag hade en hektisk förmiddag kantad av strul och vankade hål i golvet när jag försökte tänka fram en lösning, när min chef tittade förbi och erbjöd sin hjälp. Och jag märkte att jag liksom inte lät henne komma till tals. Jag tror att jag gör så ibland. Jag matar på med mina lösningsförslag och besvarar dem själv sekunden efter. Tio minuter senare hade jag min lösning, utan att stackaren hade fått en syl i vädret. Fast jag var ändå artig och tackade för hjälpen. Men jag tror att det är något som jag borde jobba med. Jag tror även att det är ett svårt jobb att vara min chef, särskilt om man vill vara en delaktig sådan. Jag borde säkert jobba på det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar