september 15, 2015

Tjugonio.

Ja, men det är fint, livet som tjugonio. Förra veckan rensade jag och fyllde på min garderob, idag är hela jag klädd i nya kläder. Marinblå byxor, ljusgrå blus, skyhöga klackar. Håret böljar ner på ryggen, alldeles perfekt trots minimal yttre påverkan. Jag känner mig fin. Mycket prydlig. Väldigt tjugonio. Om en liten stund ska jag ta flaskan med vin som jag fick av mina kollegor under ena armen och en ask svindyra chokladpraliner under den andra och röra mig hemåt, till födelsedagsmiddag och rödvin och marängsviss.

4 kommentarer:

  1. GRATTIS! vin och praliner och födelsedagsmiddag låter jäkligt fint. hoppas att du får en skön kväll :) 29 var en bra ålder, tycker jag som precis har fyllt 30 (som f.ö också verkar vara en bra ålder).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Tänker att 29 och 30 liksom inte riktigt är nån ålder. Minns när jag var femton och såg mig själv som typ död när jag fyllde 30, skönt att det inte verkar hända.

      Radera
  2. Grattis på födelsedagen. Och hoppas att din man kommer att bli bra! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och tack, det hoppas jag med. Kram!

      Radera