oktober 23, 2015

En fredag.

Fredag. Tidig morgon, redan klockan sex styrde vi bilen mot Stockholm och varsitt frukostmöte. Igår kväll lämnade vi Adrian hos mina föräldrar så han skulle slippa upp tidigt till fritids. I eftermiddags började hans pappahelg. Den sträcker sig ända till onsdag den här veckan.

Frukostmöten, lunch med respektive kollegor och sedan äntligen bara jag och Kim. Ikea i Kungens kurva, servetter och ljus och annat smått. Vi pratar mycket om det som sen ska bli vårt nya hem, hur vi vill inreda. I bilen hem säger jag att han kan säga till om han inte orkar spara till drömbröllopet längre, vi kan gifta oss borgligt. Han nickar, säger okej.

Hemma duschar jag länge länge, och så varmt att det stramar i huden. Sedan Kims stickade tröja som når halvvägs ner på mina lår, trosor och raggsockor. Håret som självtorkar och lockar sig ner på ryggen. Tänder tusen ljus och sitter under en filt i soffan, dricker julmust lagrad på fat och äter clementin, har min man på en armlängds avstånd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar