november 16, 2015

Ingen rubrik.

Jag mår inte så bra just nu. Jag tror att jag kanske är på väg in i en liten depression. Jag känner mig så fruktansvärt trött. Vill bara sova hela tiden. Jag har påsar under mina ögon så stora att vi inte ens ska tala om dem, jag kan på riktigt känna dem när jag blinkar. Det är lite synd, för den här oattraktiva känslan jag har kring hela min uppenbarelse just nu gör absolut ingenting bättre.

Jag förstår att det på någon nivå kretsar kring bristen på bekräftelse. Bristen på att bli sedd. Jag hatar att jag är så ytlig. Hatar det, men har uppenbarligen kommit till acceptans med det. Märker ni förresten hur jag skriver i korta meningar? Vet ej varför, jag verkar inte kunna formulera längre meningar samt använda kommatecken på ett korrekt sätt. Det är lite tråkigt, för det blir ganska jobbigt att läsa va?

Stavade för övrigt fel på förresten och acceptans först. Är jag på väg att gå in i väggen?

3 kommentarer:

  1. Har inget smart att säga, men kram. Tänker på dig.

    SvaraRadera
  2. Svar på din fråga; ja det är du. Du har levt under press ganska länge nu och det är det som gör sig påmind. Just den där enorma tröttheten känner jag igen från min första sväng med depression. Sök hjälp på din vårdcentral och håll tummarna för att du får en vettig läkare som fattar!
    Ta det på allvar, för det är allvarligt! Men det går över, med vila och kanske prat.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ta det nu från personer som vet. Jag är ju mitt uppe i skiten. Ta dig tid, boka en tid på vårdcentralen imorgon bitti. Strunta inte i det. Även om du inte vill/behöver bli sjukskriven nu så är det bra att ha en vårdkontakt. Snälla gör detta.

    Det är otroligt tungt att leva med någon som mår dåligt. Låt dig erkänna det.

    Pressa inte för mycket. Det är inte värt det. Och jag vet att alla säger så, men jag menar det verkligen. Det är bättre att du sjukskriver dig på eget bevåg i en vecka, och bor hos dina föräldrar och ligger på soffan, går promenader och bakar bullar. Gör det nu hellre än sedan.

    Stor kram, tänker på dig.

    SvaraRadera