november 06, 2015

När det händer för mycket i veckorna.

Fredag. Dagarna som gått i veckan har inte behandlat min kropp väl. Maten har varit för fet, alkoholen för flödande och stressen för påtaglig. Varje gång jag ätit något idag har jag fått krypa ihop till en boll efteråt, för att magen svider så mycket.

Jag lunchade med Å idag. Det var skönt, det var länge sen vi sågs nu. Jag kände någonstans inom mig att jag inte orkar vara så jävla korrekt, jag är hellre öppen. Annars kan man inte få det stöd man behöver. Hon är klok, Å. Säger alltid saker som liksom fastnar. Jag tror att nittio procent av alla smarta saker jag säger kommer från henne.

Om en liten stund ska jag gå hem, två dygn av mjuka kläder och kuddar och filtar i soffan. Jag orkar ingenting annat. Vill bara vara och dricka te och umgås med min familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar