december 14, 2015

En sockerberusad tant.

Och så går en helg, bara så där. Jag undrar hur mycket tid jag har lagt på att häpnas över försvinnande tid genom åren. Jag gissar att det är en hel del. Helgen har varit fin. Vi har varit på dop, spelat alfapet, druckit glögg och ätit pepparkakor och promenerat genom vinterlandskap.

Och vilken dag som helst ska jag börja bete mig som tjugonio och inte sextionio.

Idag har jag för övrigt haft ett möte som drog ut över lunchen tämligen rejält, kvart i två kom jag ut från mötet. Hungrig var en ganska mild beskrivning av mitt tillstånd då. Utan lunch och utan lunchsällskap, men räddad av allt julgodis som börjat strömma in från våra leverantörer. Just nu är jag hög på socker, efter en näve chokladpraliner och en näve engelsk konfekt till lunch. Sockerstinn och lycklig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar