januari 05, 2016

Måndagar (och tisdagar, tydligen).

Igår var en sann måndag. Jag kan inte riktigt minnas när jag senast var så glad och harmonisk som under julen. Jag tror att det handlade om ledigheten. Att jag hade oceaner av tid och väldigt få måsten. Sedan blev det måndag och arbete. När jag kom hem igår la jag mig på soffan och kände irritationen pulsera genom kroppen. Inte för att jag egentligen hade något att irritera mig över, utan bara på hela världen. Över att behöva fatta beslut, behöva vara på tå, behöva laga mat, behöva lyssna på mamma mamma mamma trehundra gånger.

Och jag har inte ens PMS.

Men igår var igår och idag är idag. Idag är dock inte bättre än igår. Därför ska jag jobba färdigt och sedan göra något som jag inte har gjort på hundra år - köpa en påse godis och gå hem och lägga  mig på soffan och läsa en bok. Det, samt vara ledig imorgon. Det bör göra susen för humöret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar