mars 08, 2016

Så jävla bortkastat.

Jag lämnade en diskussion i morse. En diskussion om pojkar och flickar, där min motpart hävdade att det är viktigt att kategorisera könen. Och inte nog med att det är viktigt att skilja på pojkar och flickor, vidare är även det första steget till jämlikhet att kvinnfolket erkänner sig som ett svagare kön. Som ett elakare kön. Eftersom vi tjejer ju är så himla dumma mot varandra. Nätmobbas och har oss. Det vet den här babblande mannen eftersom han uppfostrar en pojke och en flicka. Det gör honom till expert.

Jag vet inte om det var rätt eller fel att lämna diskussionen utan att få komma till tals. Han lyssnade ju inte, vid ett tillfälle sa han faktiskt åt mig att vara tyst. Men det är så jävla synd, man påverkar ju ingenting genom att gå. Att låta sig själv tvingas till tystnad. Å andra sidan tror jag inte att han hade lyssnat hur mycket jag än försökt tala honom ur hans åsikter.

3 kommentarer:

  1. haha, som att inte män nätmobbar minst lika mycket? löjligt resonemang. men tyvärr är det ibland omöjligt att diskutera med vissa människor,och då kan man lika gärna gå därifrån istället för att lägga mer energi på det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket löjligt resonemang! Vissa män, alltså. Fick dock en smart tanke av Kim nyss, att det på såna män kanske biter bättre att bara säga att man tycker att det är en tråkig inställning. För vissa kan man aldrig påverka genom att argumentera, för de har redan bestämt sig. Dock är det ju ingen som vill uppfattas som en surgubbe.

      Radera
  2. Men ojoj. Vojne vojne. Ibland tror jag faktiskt man får mer sagt genom att gå. Kan man inte få en gammal hund att sitta över huvud taget kan man i alla fall beröva honom en plattform och åhörare. Så väl gjort. Folk alltså!

    SvaraRadera