april 11, 2016

Måndag kväll.

Hela den här veckan kommer gå i utbildningens tecken. Från måndag morgon till fredag kväll går jag kurs, en djupdykning ner bland lagar gällande bränder och brandskydd. Jag är ju partisk, men det är väldigt intressant. Idag fick vi se sängen där en människa brunnit. Den var inte så trevlig.

Utbildningen inleddes med en presentation. Vilka vi var, vad vi arbetar med och vilken erfarenhet vi har inom brandskyddsfrågor. Och jag berättade vem jag är och vad jag gör och om systemet som jag tagit fram, och det gick som ett litet sus bland de andra deltagarna. Åh, det är ju du! Det börjar bli känt i branschen, mitt verktyg. I pausen kom det fram flera som arbetar i det på regelbunden basis och som ville småprata, positiva och nöjda.

Och jag vet, jag vet att man inte får säga det högt, men jag blev så jävla stolt. Det där har jag gjort, det är mitt slit. Det är mitt blod, mina tårar och min svett. Faktiskt ordagrant, jag var så jävla nära den där berömda väggen när jag arbetade med det projektet. Men det var värt det, tusan vad det var värt det.

5 kommentarer:

  1. Vad häftigt! Och klart du ska vara stolt. Hell, JAG blir tom stolt!

    SvaraRadera
  2. Det får man visst säga högt! HEJA DIG!

    SvaraRadera
  3. Men hallå, vadå inte säga högt. Klart du ska. Du bör skrika ut det från Västerbron. Stå där och gorma "Jag är grym!!", för det är ju!

    SvaraRadera
  4. Håller med de andra! Klart att du får säga det högt. Var riktigt jäkla stolt över dig själv.:)

    SvaraRadera