maj 18, 2016

Det här om att (kanske inte) våga lämna något tryggt.

Jag frågar honom om han minns det han sa om att göra slut, då för flera år sedan.
- Nej?
- Jo, att om tanken att göra slut har slagit en är nog risken stor att den liksom etsar sig fast.
- Det är ingen som ska göra slut här va?
- Jag funderar på att göra slut med mitt jobb.
- På riktigt?
- Jag vet inte, kanske.
Tystnad.
- Tanken har ju dykt upp lite då och då, jag tror att den kan ha slagit rot nu.

- Vad vill du bli när du blir stor då?
- Rik?

- Det tåget är jag med på.
- Jag vet inte. Jag bara tror att tanken har vuxit sig ganska stor på sistone. Någon sorts hunger om att ta reda på vad som finns därute. Upptäcka om gräset kanske är grönare på andra sidan ändå.
- Vi pratar fortfarande jobb nu va?
- Det gör vi, älskling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar