oktober 03, 2016

Kroppen, kroppen.

Jag är så fascinerad av den kvinnliga kroppen, hur den fungerar med alla hormoner och grejer i omlopp. Jag har varit så nere i någon vecka, känt mig trött och håglös och som att ingenting någonsin är roligt. Känt att livet är dramatiskt tragiskt. Knappt värt det.

Och så stod jag i duschen igår kväll och kände hur det plötsligt började strila blod nerför benen, hur vattnet runt mina fötter färgades rött. Jag hann tänka både en och två katastroftankar, som en ju gör när en överraskas av en störtblödning, innan det gick över lika hastigt igen. Men det som är så ofantligt konstigt är att alla de där jobbiga känslorna som jag har haft under veckan försvann, som om någon tryckt på en knapp.

Jag tänker hormonförändring? Den här kroppen är så kaosig just nu, både känslomässigt och fysiskt. Jag hann aldrig sluta blöda innan jag panikinsatte en hormonspiral i somras, och min kropp har liksom inte kommit i synk sedan dess. Och jag är sämst på att lyssna på den. Eller jag hör den ju, jag orkar bara inte lyssna på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar