december 13, 2016

En sån dag.

Klockan är inte ens två och jag tror att det redan har börjat skymma där ute. Eller om det är den där gråheten, den där det vissa dagar aldrig blir riktigt ljust ute. Det är en sån där dag då mailen gått varm, en sån där dag då jag närmar mig deadline i ett projekt och behöver få in underlag från mina utförare och sammanställa status och se till att lösa trådar knyts samman. Men allra mest har jag nog tjatat idag. Tjatat om att få saker levererade till mig.

Ibland är jag så trött på min egen röst. På mina egna ord. Och idag är en sån dag där håret börjat bli smutsigt och korsryggen värker och tröttheten kliar i ögonen. En sån dag då jag ätit tre lussekatter och mår lite illa. Jag vet ju att jag mår dåligt av för mycket socker, så varför är det så svårt att låta bli? En sån dag. Hur botar man en sån dag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar