december 15, 2016

En torsdag, en fredag.

Så blir det torsdag och julmiddag med kontoret. Håller mig hemma till efter lunch, låter cateringfirman få husera ostört på jobbet. Istället är det jag och min dator i soffan. Bläddrar länge bland klänningarna i garderoben, väljer till sist en svart i silkigt material. Svart långkofta, mörka strumpbyxor och höga stövlar. Rött nagellack och läppstift bara nyansen mörkare.

Och imorgon är det fredag. En långsam fredag som börjar med frukost med en kollega, på stället snett nedanför mitt sovrumsfönster. Sedan ska jag börja vira ihop det där projektet som snart har lidit till sitt slut och börja skissa på en plan för det som väntar runt hörnet. Kanske äta en lussekatt till frukost, njuta av att det är dagen efter rödvin och tunna strumpbyxor och en silkig klänning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar