december 09, 2016

Lägesstatus.

Fredag. Började dagen med ett kundmöte på Södermalm. Promenerade Götgatan upp efteråt, över slussen och genom gamla stan. En kaffe i handen och solen högt över huvudet. Dör lite varje gång över hur vacker den här staden är. Gjorde ett par snabbstopp i olika butiker på väg hem, vill ha en fin tröja till imorgon. En julig tröja.

För imorgon kommer hela min familj hit. Min mamma och pappa, mina bröder och deras fruar och alla deras barn. Det är första gången mina bröder är här. Efter kaffe och lussebullar och julgodis ska vi strosa ner mot stan, min mamma har begärt att få se julbelysning. Särskilt älgarna. Sedan ska vi knata över till Tyrol för julbord.

Jag ser så satan i gatan mycket fram emot morgondagen, även om jag vet att jag oftast lämnar min familjs sällskap med en nedstämd känsla i kroppen efteråt. Vi är så olika. Ser så olika på världen och vad som är bäst för den. Det gör mig ledsen.

Men nu ska vi inte deppa i förhand. Nu ska jag jobba klart och sen köpa julgodis och se om jag kan hitta den där tröjan. Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar