december 28, 2016

Om ett barn och en mormor, Tutankhamun och cava.

Imorgon kommer mitt barn hem igen. Han är i hemstaden, hos sin mormor och morfar, tillsammans med sin kusin. Spelar in musikvideos och fikar och går på stan. Inte klokt att han kan göra sånt själv. Det rimmar så illa med att jag är trettio och mina vänner knappt ens börjat skaffa barn än. Men ja, det är så det blir när man blir gravid som nittonåring.

Hursomhelst. Imorgon ska jag vara ledig, möta Adrian och hans mormor på centralen vid tio, äta brunch och sen ta med dem och titta på Tutankhamun, bjuda min mamma på ett glas cava och sedan följa henne till tåget tillbaka till den lilla staden. Promenera hem med min son vid min sida, låta honom bestämma middag och film. Och sedan, på fredag, åker han igen. Den här gången till sin pappa, är borta en hel vecka.

2 kommentarer:

  1. Snälla, om du vill bjuda på historien (förstår om den är känslig) kan du inte berätta om när du blev gravid som 19-åring då?

    SvaraRadera