januari 13, 2017

Äntligen fredag.

Fick feeling på morgonen och bestämde mig för att åka till vårt kontor i Kista istället för till det gamla vanliga söder om stan. Det är ett nytt kontor, vi har bara haft det i någon liten månad och jag har av varierande orsaker inte lyckats ta mig dit för att spana in det. Men idag, idag skedde det. Och jösses, vad jag tyckte om det.

Väggarna är nymålade och reser sig vita och höga, golvet har en nylagd heltäckningsmatta och allt är nytt och rent och fint. Jag är svag för bättre yttre omgivningar, det gör mig lugn och strukturerad inombords. Dessutom sitter den enda andra kvinnan i vår region på just det här kontoret och vi kom ganska snabbt fram till att vi borde hänga mer. Och sagt och gjort, jag stämde av med min chef och han tyckte att jag ska vara där jag trivs bäst. Så hallå där Kista, vi kommer se en hel del av varandra i framtiden.

Det kanske allra bästa är att det innebär att jag finns på samma gata som Kim under dagarna. Tänker att fler dagar kan vara som idag - ta pendeln tillsammans till jobbet, pussas hej då, mötas upp för en snabb lunch vid halv tolv och sen sammanstråla vid pendeln igen när arbetsdagen är över. Idag är dessutom en lite extra bra dag, för snart ska jag följa Adrian till bussen till hans far, sedan hem och duscha och kliva i en klänning och ta min man i handen och sätta oss vid ett dukat bord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar