januari 03, 2017

Om det här med nyårslöften.

Tre dagar in på det nya året. Jag har funderat mycket på det här med nyårslöften. Jag är nog inte den som tror på sånt, men jag är inte heller den som tror på att behöva äta magkatarrsmedicin mot halsbränna för att en inte äter rätt. Så. Jag har ett nyårslöfte ändå.

Jag måste ta hand om mig själv bättre. Motionera mer varierat, äta mindre kött, dra ner på sockret. Se till att jag mår bra i kroppen. Jag tror att jag i sinnet är på väg dit jag vill vara, lycklig i min relation och nöjd över där jag är arbetsmässigt. Men kroppen, att den ska må bra, det är målet. Tänk så många år som den måste hålla.

Kim berättade förresten att hans nyårslöfte är att röka fler cigarrer. En kan ju tycka vad en vill om det nyårslöftet, men jag tänker att det nog åtminstone är ett som kommer hålla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar