februari 06, 2017

Solstrålen.

Oktober, november, januari, februari och för det mesta mars. Det är månader som jag inte tycker särskilt mycket om. Månader som vi skulle kunna skrota till fördel för, säg maj och september? Byt ut dem rätt av, ersätt klimat och temperatur och känsla. Ge oss sopade trottoarer och ljumma uteserveringar och kvällsljus.

Jaja. Det är trots allt februari så jag kan inte bli arg på snöovädret som pågår utanför mitt fönster. Kastar dock långa blickar på alla som har sneakers i tunnelbanan. Tunna, svarta strumpor och ankelkorta byxor. Nån tunn kappa och halsduken virad så att bröstkorgen är alldeles bar. Trånandes och fångad i vetskapen om att jag inte kommer bli en av dem på länge, kommer bära mössa och boots i ett par månader till.

Gud alltså. Jag vet inte ens varför jag är så sur? Jo. För att jag ska få mens vilken minut som helst och för att jag har en snäv deadline och för att gymmet bara drar en massa pengar från mitt konto och för att jag verkligen, verkligen, verkligen borde börja gå dit och för att jag förra veckan bestämde att idag är dagen då det ska ske. Fan också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar