mars 11, 2017

När vi ändå är inne på saken.

Ibland funderar jag på vad som syns på min instagram. Vissa dagar tänker jag att någon närsomhelst kommer ställa en försiktig fråga om mina alkoholvanor, undra om det finns något att oroa sig för. För jag tycker att det är gott med ett glas vin till maten och jag har noll bekymmer med att dricka det fast det är en simpel måndag eller tisdag eller onsdag.

Men det som inte syns på instagram är ju hur sällan jag fyller på det där vinglaset. Eller hur ofta som jag lämnar det halvdrucket. För jag tycker inte riktigt om känslan av berusning, kan bara dra mig till minnes två tillfällen under förra året då glasen blev både ett, två och tre.

Jag må dricka ofta, om det är vad vi kallar ett glas vin hälften av veckans dagar, men jag dricker aldrig mycket. Och jag vet verkligen inte varför jag känner att jag behöver förklara mig. Eller kanske snarare ursäkta mig. Kanske för att det är synonymt med alkohol och dåligt föräldraskap, och ingen någonsin vill bli anklagad för ett sådant? Jag vet inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar