mars 03, 2017

Sånt som vi är värda.

Det känns lite bättre idag. Gick till gymmet igår efter att vi ätit middag och kvällsjobbade sedan bort ett par punkter från min att göra-lista för fredagen. Det gjorde att jag kunde ta en liten sovmorgon idag, ligga kvar i sängen och dricka kaffe och scrolla instagramflödet. Starta dagen väldigt lugnt. Tänker att det är viktigt att vara snäll mot en naggad insida.

Vid nio trillade jag in på jobbet, ner i min fåtölj. Datorn i knäet, en kopp kaffe bredvid. Mailar, fixar, förbereder. Klockan tolv kommer datorn stängas av, det som inte är redo för en måndag får bli söndagens huvudvärk, för jag ska spendera eftermiddagen med min son. Gå genom en regnskog på Aquaria och fika kanelbullar på NK och läsa på baksidorna på hundra böcker, köpa godis till honom och cava till mig och planera för en regnig helg i soffan under ett dussin filtar och med böcker och filmer som sällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar