april 07, 2017

Mjuk inuti.

Så jag har varit i Malmö och vänt. Åkte vid lunch på onsdagen, sex timmar i en bil med min chef. Lunch på vägen, kaffe och m&m. Jag tycker om att umgås med honom. Kanske särskilt utanför kontoret, när ögon inte ser och allt inte behöver vara så korrekt. Mötte en kollega som bodde på samma hotell, två glas vin och en middag och en rolig konversation.

Sedan en torsdag med ett åtta timmar långt möte innan ytterligare sex timmar i en bil. Hjärnan är trött när vi glider ner i mjuka skinnsäten. Är så bekväm att jag till slut nästan ligger ner. En parkering och McDonalds i bilen, kaffe och daim. Fnissar lite åt oss själva. P3 dokumentärer som vi måste pausa hela tiden för att vi kommer på saker som vi måste säga.

Och nu är det fredag och solen skiner och snart är det helg. En helg helt utan planer. Det är den bästa sorten. Jag hoppas på vårväder och uteserveringar och rosévin. Sopade gator och fredagsblommor och sushi. En kaffe i den ena handen och en man i den andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar