juni 02, 2017

Fredagskänslan.

Torsdag. Jag träffar vår nya utbildningssäljare och fattar ett omedelbart tycke för henne. Älskar att vi får in ännu en tjej i affärsområdet, älskar att hon är tjugotvå och har så jävla mycket skinn på näsan. Älskar att vi nu är fler tjejer än killar i vår grupp. Det är en så mansdominerad värld, den vi arbetar i.

På eftermiddagen startar jag ett gräl med min chef via sms. Eller, han grälar inte tillbaka, det är jag som står för allt grälande. Det verkar oftast vara så med mig. Jag skriver att jag är sur på honom, han frågar hur han har lyckats med det och jag säger att det hade varit fint att bli sedd ibland. Jag får ett långt svar tillbaka. Jag lämnar det där.

Så kommer fredagen. Vårt Stockholmskontor håller regionmöte och mitt affärsområde presenterar en ny samarbetspartner. Efter att min chef gjort sin dragning med pompa och ståt startas grillen på takterrassen. Jag spelar Veronica Maggio på repeat och undviker att möta blickar, formulerar meningar i mitt huvud som jag aldrig säger högt.

Åker hem, skrubbar ansiktet rent och duschar i tusen evigheter. Målar naglarna och lägger dagens andra make up. Ljusa jeans och skjorta, sneakers och röda läppar. Skriver det här. Och nu, alldeles snart, väntar Grönan med människorna från förmiddagen, Veronica Maggio på scenen och öl i glasen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar