augusti 14, 2017

Livet och rutinerna ändå.

Jag sitter i min favoritfåtölj. Den som står i ett hörn på kontoret. När jag gick och la mig igårkväll var det med en fladdrande känsla av längtan till jobbet. Att få kliva i en klänning och greppa tag om datorväskan och kliva in på kontoret. Det var en fin känsla att somna med.

Jag började den här arbetsdagen med ett uppstartsmöte och avslutade den med en lång lista över sånt som vi ska prestera under hösten. Kontoret är nästan tomt nu och jag känner mig färdig, vill hem till vardagsrutinerna. Stå och hacka vid skärbrädan, röra i någon gryta och pussa Kim hej vid köksbänken. Sitta länge vid matbordet och prata med Adrian om hur det var att träffa alla kompisar igen. Träna, duscha och krypa i säng vid tio med en bok.

Och sen göra om allt imorgon igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar