september 28, 2017

Arbetande vilodag.

Det är torsdagsmorgon och jag sitter i soffan. Mjuka byxor och stickad tröja, håret i en knut och ansiktet bart. Det här kommer vara min dag. Klockan var halv tolv när jag trillade in genom min ytterdörr igår. Sedan jag sist vandrade ut genom den har tjugofyra timmar möten och konferens och framtidsarbeten, två nätter i en hotellsäng och femton timmar i en bil hänt.

Jag känner mig lätt bakfull, trots att inte en droppe alkohol passerade genom min kropp igår. Sov in idag, vaknade av en puss på pannan och en kopp kaffe på sängbordet och lämnade inte sängen förrän de andra lämnade hemmet. Kokade en kopp te och gick ner på hörnet för att köpa grekisk yoghurt med granola och en kanelbulle. Idag kommer vara en dag för bara mig och min dator. Samt även kanelbullar och någon middagslur då eventuellt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar