oktober 03, 2017

Min starkaste gren.

Igår var en sån himla måndag. Till klockan slog halv sju, då slutade det vara måndag och blev bara alldeles perfekt. För då hade jag jobbat klart och handlat och lagat mat och satt innebandyklubban i näven på barnet och puttat ut honom genom dörren. Klev in i duschen och tvättade av dagen, steg i min bästa pyjamas och snurrade upp håret i en knut, skopade upp glass i en skål och kröp ner under en filt i soffan och startade Netflix.

Och idag är det tisdag. Mina tisdagar är nuförtiden vad mina torsdagar brukade vara. Barnet och hans träning på Gärdet, jag och en bok och ett glas vin på Klang i Fältöversten. Han är egentligen stor nog att åka ensam, men det är så jäkla mycket välbehag över den där timmen i en fåtölj där ingen tilltalar mig. När det är jag och vinet och tystnaden. Det är inte jättelångt från veckans bästa timme, det är det inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar