november 02, 2017

Rimligt ändå.

Torsdag. En snäv kjol, tisha och långkofta, tjocka strumpbyxor och boots. Jag tror att det ska få vara min uniform i vinter. Tillsammans med rött läppstift. Hursomhelst. Jag har druckit alldeles för många koppar kaffe, det pirrar i kroppen nu. Om en liten stund ska jag bestämma att jag är färdigjobbad och kliva på tunnelbanan, men bara för en liten bit, för jag vill sparka i höstlöv och promenera i skenet från gatulampor.

Och så vill jag komma hem och upprepa kvällen igår. Skala av kjol och kofta och hälla upp rödvin och krypa ner i soffan. Barnet har ju lämnat oss för sin far under veckans sista dagar, så det finns noll och inga måsten resten av veckan. Tänker varken tvätta eller laga mat. Igår blev det varsin halva av en pizza och chokladkaka till middag, vad det blir idag vet jag inte. Bryr mig inte heller, för jag ska stilla kurret i magen med en 7eleven-kaffe och något litet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar