december 09, 2017

December.

Torsdag. Jag trillar in genom ytterdörren halv fem. Springer genom duschen och kliver i en klänning, blåser ut håret och lägger en rekordsnabb makeup. Träffar mina kollegor och äter julbord, men jag har ingen ro i kroppen och är den första att bryta upp. Kim har lagt champagne på kylning och vi tittar på bilder på vår nya lägenhet och placerar ut möbler i huvudet, skålar och kramas och förstår nog fortfarande inte riktigt.

Fredag. Två dagars konferens gör saker med ens mailinkorg. Det tar hela dagen att komma ikapp men det gör ingenting, för den här känslan inombords just nu, det finns nog inget som kan grumla den. Följer Adrian till en kompis när kvällen närmar sig, köper med mat hem och öppnar en flaska rött. Pyjamas och rödvin och choklad, soffan och filt och han som är den.

Lördag. Vi vaknar fortfarande, ligger i sängen med kaffe och bläddrar genom internet. Letar efter en ny soffa och kanske ett nytt köksbord. Funderar på vilken lampa som passar var och om vi kanske borde måla vardagsrummet och köket grått. Snart ska vi gå upp, göra en lördag av dagen. En bättre lördag, en som innehåller en julfest med min svärfamilj.

Och imorgon väntar en söndag. En söndag med mina föräldrar, julglittrande gator och äggtoddy, vinterkrispig luft och röda kinder, glögg och julbord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar