februari 14, 2018

Som en bonusdag.

Jag jobbar hemifrån idag. Någon gång under dagen ska en rörmokare dyka upp och laga en droppande kran. Om han nu gör det. Det verkar vara en himla strulig en, den där rörmokaren. Har bokat om två gånger och imorse ringde han och sa att bilen har gått sönder, jag ringer när den startar. Jaha, okej.

Hur som helst. Jag sitter skräddare i sängen, datorn i knäet och redan halvvägs genom det som ska göras för dagen. Av någon anledning går det alltid snabbare att jobba från hemmet, trots att jag hinner plocka undan och tömma diskmaskinen och vattna någon blomma också. Det är konstigt. Min enda slutsats är att kollegor tar tid.

Och det bästa av allt? Att det blev en dag med ett osminkat ansikte och ett ständigt tjockt lager av min fetaste ansiktskräm på huden, håret i en knut och pyjamasbrallor istället för byxorna och blusen som jag hängde över köksstolen igårkväll när jag trodde att rörmokaren skulle komma klockan åtta och att kontoret väntade efteråt. Det känns ändå fint att det inte blev så. Jag gillar mina pyjamasbrallor och min säng och rostbrödet i vårt skafferi.

2 kommentarer:

  1. Märkligt att hantverkare har så svårt att följa den tid de sagt att de ska komma, söndrig bil eller inte.
    Några som garderar sig och verkligen tar i ända från tåspetsarna är de som ska komma med varor till ens hemadress ex.vis DHL som meddelar att de ska leverera en köpt byrå mellan klockan 8 och 16.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag vet. Ännu lyser han med sin frånvaro... Å andra sidan sa han ju att han skulle ringa när bilen startade, det kan ju lika gärna bli nästa vecka.

      Radera