mars 05, 2018

Varsågoda för gnäll.

Så en kollega kom in på mitt kontor imorse, drällde ner sig själv i min fåtölj och hostade lungorna ur sig. Jag gjorde som en gör, bad den jäveln i fina ordalag om att försvinna. Det gjorde han inte. Istället fortsatte han berätta om hur dåligt han mår, varvat med att hosta på min heltäckningsmatta. Och vad tror ni händer nu, en sisådär fem timmar senare?

Just det. Jag känner hur halsen långsamt börjar tjockna till sig och hjärnan är helt luddig. De jädra bacillerna har väl krupit längst med mattan och upp och in i mig. Tänker lägga mig ner extremt demonstrativt och vara sjuk nu.

2 kommentarer:

  1. Men varför ska folk nödvändigtvis jobba när de är sjuka? Väldigt egoistiskt.

    SvaraRadera
  2. men alltså, det där är fan inte okej. folk borde stanna hemma om de är sjuka! alternativt hålla sig på väldigt långt avstånd och handsprita hela tiden.

    SvaraRadera